Is. Is. Is.

isMick ville gerne at jeg købte is med hjem, til fryseren. Jeg var hos købmanden.

Det er længe siden jeg har købt is i litervis. Til fryseren. Overrasket var jeg da jeg så priserne, hold da op, en liter af bare nogenlunde kvalitet koster 40 kroner.

Jeg havde en gryde blandet frugt i fryseren, jeg havde ikke nået at få det puttet på glas inden jeg skulle af sted til storstaden. Så jeg købte 2 x 1/2 liter piskefløde. Da jeg kom hjem piskede jeg hver halve liter med 3 æg og 3 spsk sukker, altså først piske hviderne, så piske fløden og til sidst piske blommer og sukker, så blande sammen. Og så blande med et par deciliter af den dejlige frugtkompot.

Mick syntes det smagte HIMMELSK, så jeg lavde af den anden halve liter på samme måde, først havde jeg jo tænkt at det kunne blive med vaniljesmag eller kaffe eller kakao.

Mon ikke det blev til i alt 4 liter? En del af det har vi jo så spist – men der er meget i fryseren.

One Comment Add yours

  1. evp siger:

    Hvis man har en slags narkoman-gen i sig pga is, er det vist svært at lade den ligge i fryseren ret længe. Al slags is -også den fabriksfremstillede – ligger og skriger til mig om at blive spist, man må jo så overhøre disse råb, da det er dejligt at have et lille dessert-forråd i sin fryser i form af is.
    KH mor

Skriv et svar

