Blå bukser

blaa_bukser

Da jeg var barn og vi var på ferie, så kunne vi jo godt lide at det var varmt solskinsvejr. Hvis himlen var blå mellem skyerne og man kunne se så meget blåt at man kunne finde/forme et par blå bukser, så ville det bliver godt vejr om eftermiddagen.

Nu har jeg konstrueret mit eget buksemønster. Det er noget som jeg har tænkt at jeg ville i laaaaang tid, men som bekendt er det hurtigere at tænke tanken end det er at udføre handliingen i det fysiske liv. Nå, men så her i weekenden fandt jeg mindsandten en opskrift på konstruktion af lange bukser på internettet, en fiks pdf fil. Bånd om maven og måle, måle, måle. Gange og dividere, indføre i skema. Konstruere mønstret. Det så godt nok mærkeligt ud, jeg har trods at syet en del par bukser i mit liv.

Jeg havde en blå badekåbe, som jeg havde købt brugt. Farven på stoffet var så smuk og kvaliteten var så blød og lækker, og så var der alligevel noget ved den som gjorde at jeg ikke fik den brugt. Så den har ligge dér siden – tjah, nok i 5 år – og ventet på at jeg skulle sy af den. Andre havde jo nok smidt den ud for længst, men ikke mig, jeg er stofsamler. Og samler af ideer, som jeg ønsker at realisere. En gang.

Nå, men så klippede jeg jo bukserne af badekåbestoffet og syede dem. Og så passer de! FULDSTÆNDIG PERFEKT. Det er bare helt fantastisk, det er simpelthen MINE bukser.

Det her har måske ikke så meget med haven at gøre, men det har at gøre med permakultur.

 

5 Comments Add yours

  1. evp siger:

    Bukserne har en dejlig blå farve, stoffet ser velouragtigt ud, så de er nok rare at have på. Tillykke med de nye blå bukser!
    KH mor

  2. Losarinas mor siger:

    Det er da bare så skønt og dejligt🙂

  3. Lotte siger:

    Tillykke med de “nye” bukser! Den slags genbrug og genanvendelse er jeg vokset op med og går selv meget ind for🙂

  4. Birgitte Caning siger:

    Hej Anne (kusine).

    Googlede lige “jordbærkælder” da jeg kom i tanke om, at mor på en af vores sjældne kbhturer engang tog os med ind på strøget i en kælder med is. Denne søgning førte til din side her, som jeg har siddet og kigget lidt på.

    Jeg har også hørt historien om de blå husarbukser (fra mor) og prøver stadig at finde blåt nok på himlen til et par bukser, når jeg skal forudsige vejret:-)

    Hyggeligt lige at “mødes”.

    Kh. Birgitte

  5. Ja, Jordbærkælderen var et skønt sted, jeg husker det på Strøget.

    Og altid dejligt at møde dig, Birgitte, om det er her i Cyberspace eller In Real Life.

Skriv et svar

