Hvor går vandet hen?

I dag kom jeg i gang igen med vinterbadning efter en længere pause grundet gøremål og sygdom. Uhu….. skal, skal ikke. Men jeg skulle, besluttede jeg. Og det var jo først klokken 9.

Lyset er så morgenmildt og ude ved dæmningen over til Skalø, ved Noret og Ninsta som det hedder, var det lavvande. Det er det jo nok også andre steder, men her kunne det ses. Det er store vandmængder, som trækker sig et andet sted hen, det er forunderligt at der er denne bevægelse i vandmasserne. Store bundflader eksponeres for vinden og det “tynde” sollys. Det var bare så smukt. Breathtaking, siger englænderne, og det er sandt, man holder vejret, så betagende er det.

Og vandet? Vel en 8 grader, sagde elektrikeren. Og så var det så lavt så lavt. Men jeg kom da i, kravlede ned ad stigen og holdt stort set op med at trække vejret, men af andre grunde denne gang. Hurtigt op igen. Vinden sylekold, så det gælder om hurtigt at få det varme tøj på igen og så en hue. Så ruller blodet og varmen spreder sig i kroppen og følelsen er helt igennem JA! jeg gjorde det rigtige ved at tage af sted.

4 Comments Add yours

  1. evp siger:

    Sådan et koldt bad er sikkert skønt bagefter, men der skal mod til at få det overstået det kolde gys.
    KH mor

  2. Lotte siger:

    Sikken dejlig fortælling om din oplevelse.
    Jeg tar altså virkelig hatten af for vinterbadning! For mig er det en udfordring på linie med faldskærmsudspring eller bungy jump eller noget… :O) Godt gået🙂

  3. Losarinas mor siger:

    Sejt !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  4. Madame siger:

    Wauw, ja du er virkelig sej, Anne🙂

Skriv et svar

