Lige nu

Morgenlyset kommer krybende. Mick skriver – ja, faktisk er han lige nu nynnende i køkkenet. Jeg sidder her og skriver.

I går var det havevejr. Det meste af dagen havde jeg drengen, som jeg er støttepædagog for, på besøg. Vi var ude at finde en stor sukkerroe. Æbler fandt vi også, to spandefulde hos naboen, og solen skinnede. Hjemme i køkkenet blev æblerne forvandlet til den mest velsmagende saft på vores “monstrum” af en saftpresser. Efterfølgende blev roen renset, skrællet og hakket i passende klumper for så at passere gennem saftpresseren og den søde roesaft løb ned i kanden. Saften blev kogt ind, sukker blev det ikke, men en meget sødtsmagende, klæbrigt klistret grå masse.

En dejlig dag – og solen skinnede. Da jeg kom hjem kunne jeg have revet blade sammen i et par timer. Det ville have været en skøn udendørs aktivitet. Men gjorde jeg det. Nej. Jeg indrettede mig på futonen med te, bog og skøn harpemusik og lod burde holde ferie – nød i den grad at give slip og gøre ingenting. Hele resten af dagen, men det var i går.

I dag kommer vores tidligere plejebarn på besøg, så skal vi nok spille Settlers og hvad vi ellers finder på. I aften skal vi til Thanksgiving hos gode venner på øen, der har et par amerikanere på besøg – vi tager selv en vegetarret med, for de spiser jo kalkun.

2 Comments Add yours

  1. Losarinas mor siger:

    Sikke en dejlig Fredag , du skabte dig 🙂
    Og din Lørdag virker sørme også lovende 🙂
    Og her hos mig, er der sørme sol- nu på 2. dag !

  2. evp siger:

    Fredag og lørdag var rigtig havedage pga det skønne klare vejr. Men også rigtig inde-hygge-dage, håber vi får flere af dem i dette efterår, hvor så mange dage er mørke.
    KH mor

Skriv et svar

