De sidste tomater

I dag hænger skydækket lavt over jorden. Det regner. Det er mildt. Indenfor er det mørkt som i en hule, skærmen lyser op, ellers blot et par stearinlys.

Jeg har tændt op på “Det Gamle Kornloft” – vi skal arbejde med mandalaer i dag. Der er i hvert fald ikke noget udendørs, vi kommer til at forsømme ved at gøre det. Jeg har bagt muffins her til morgen, ellers kommer gæsterne selv med frokost.

I torsdags gik jeg tomatbedene igennem. Resultatet ses på billedet. Jeg ved ikke hvor mange kilo tomater vi har høstet her i sæson 2009, men vi har været stort set selvforsynende fra august – det er alligevel 1/3 år. Der er ikke noget problem med at få dem til at modne indendøre. De ligger i vindueskarmen og rødmer.

One Comment Add yours

  1. evp siger:

    Mørkt har det været i dag, men jeg gik en tur (jeg der ellers altid cykler), og vejret var egentlig mildt og rart.
    KH mor

Skriv et svar

