Rød og grøn frokost

Ja, det er efterhånden et par dage siden. Jeg købte en pakke dybfrossen spinat i den Nordlollandske flække. Vi elsker spinattærte. Og så med rødbeder med ingefær på panden, det tør jeg godt anbefale.

På grøntsagshylden i lå modne avocadoer på tilbud, så jeg købte hele 6 stks. De 4 af dem lavede jeg så guacamole af – vi elsker begge dette, men vi laver det næsten aldrig. I tirsdags gjorde jeg så – og hold da op, dén frokost kunne ikke fås bedre på en prof restaurant. OK, hun praler lidt, tænker du. Men det er faktisk sådan jeg mener det, helt nøgternt. Så enkelt og så velsmagende, lige denne her sammensætning af farver og smag.

Det meste er ikke lokalt produceret. Kun rødbeden og æggene og æggene er ikke engang økologiske. Men bedre lokaltproduceret såkaldt miljøvenligt end importeret fra langtbortistan. Og reste – det kan man heldigvis købe i de lokale supermarkeder. Det er utroligt, hvad man kan købe, selv om det er såkaldt små butikker med en såkaldt lille årsomsætning, der ligge “nede” mellem 12 og 18 millioner om året og som det efter almindelige banlstandarder sletikke kan betale sig at have. GODT at nogen vil, så jeg kan købe mit mel og min dybfrosne spinat og andre nødvendigheder og lidt hverdagsluksus som nu avocadoerne.

3 Comments Add yours

  1. evp siger:

    Gode billeder med god mad. Dejligt må det være også at kunne sætte tænderne i herlighederne i den hjemlige restaurant.
    KH mor

  2. Mona siger:

    Enig – sådan noget dejligt hjemmelavet mad er der ikke mange restauranter der kan slå. Ser lækkert ud!

Skriv et svar

