NU med mælkeskummer

I går skrev jeg om mit antiforbrug – og jeg er sikker på at vi på Fejø Retreat er langt mere ikke forbrugende end gennemsnittet af resten, i hvert fald i Danmark og den vestlige verden. Hvis vi skal sammenligne os med fx. Bangladesh eller Somalia, så ser det nok anderledes ud.

Forbrug har vi dog, og endda ikke så lidt. I det år der er gået har vi anskaffet os en ny vaskemaskine, den står derude og kører lige nu. Dét er bare så FEDT. Og så har jeg anskaffet den store saftpresser, “monstrummet”. Jeg har brugt den mere end sletikke. Jeg har også brugt den mere end lidt. Men det ville være løgn at sige at jeg bruger den meget, lige nu er årsagen at de gulerødder vi har er med jord og så skal jeg jo først stå og skrubbe dem. Det kunne jeg strengt taget gøre aftenen forinden, planlægning og organisering å sån, men jeg GIDER ikke. Årets helt store investering er i min meditationsefteruddannelse og det er jo ikke materielt forbrug, men tværtom et forbrug der skulle udvikle bevidstheden. Måske kommer det til at få lige så lille effekt som “monstrum” – men lige nu, mens jeg går på efteruddannelsen hos Livspraksis, er det så fedt som vaskemaskinen, Eller bedre.

Det sidste forbrugspåfund er en mælkeskummer, som jeg købte til mig selv da jeg var på julegaveindkøb i Nykøbibg F. i onsdags.

Jeg fik en kaffe latte hos een af mine bizznizz forbindelser, hvor hun, Ulla,  havde puttet den varme mælk gennem sådan en ting her. DET var godt nok lækkert. LÆKKERT!!. Og hun lavede denne cremede substans af minimælk, så det var jo ikke noget med 1000 kalorier (jeg er overvægtig i følge diverse BMI indekser).

I dag har jeg indviet den, med soyamælk, forstås, og det er virkelig en hverdagsluksus, som jeg vil anbefale.

Published by: Anne Moloney, Fejø Retreat

I live together with my husband at the most wonderful place of Fejø Retreat. I am a trained mindfulness meditation teacher and body psychotherapist. On the land we are realizing our permaculture design with the help of many volunteers. A healing garden opened in 2013.

Kategorier Uncategorized1 kommentar

One thought on “NU med mælkeskummer”

  1. Det lyder helt spændende med den mælkeskummer, måske var det også en god ting for mig, der jo ikke drikker kaffe uden mælk.
    KH mor

Skriv et svar

