Kald mig bare en kylling

Det er om søndagen, der er vinterbadning. Klokken ni ved broen på Skalø. Morgenen er klar og smuk. Jeg får morgenmad på sengen af min skønne mand. Te og pandekager. Morgenmad på sengen er en luksus uden lige og jeg nyder det. Føler mig som dronningen af Saba.

Jeg gør mig klar, jeg står op, jeg tager badedragten på, diverse uldne klæder og frakke og gummistøvler. Går de to minutter over til naboen, som jeg har kørelejlighed med. Vanterne har jeg glemt; selv om det næsten ikke blæser, bider kulden i fingrene. Huen har jeg på, men det er koldt i kinderne. Halstørklædet har jeg glemt, kulden suser ind på halsen, ind under alt det uldne, ned på maven.

Min chauffør melder fra, men jeg er velkommen til at låne nøglerne, så jeg kan køre ud til Skalø, se det smukke, smukke morgenlys endnu mere, sænke legemet i det endnu ikke iskolde vand og køre hjem med varmen pumpende rundt i systemet, glad og stolt over at jeg gjorde det. Frisk som en havørn – hvis man ikke er vågen, så bliver man det.

Og så var det at det gik op for mig. Min vinterbadesæson er slut før den rigtig er begyndt. Jeg starter igen til marts, det har jeg gjort før, 15. marts. Det vil sige, jeg er ikke vinterbader, jeg er forårs-, sommer- og efterårsbader.

One Comment Add yours

  1. evp siger:

    Før vi ved af det, har vi jo den 15. marts, det er nok klogt med en lille badepause indtil da.
    KH mor

Skriv et svar

