Blæst og sne

Sneen kom i nat som de havde lovet. Der er stærk vind fra nord-nordøst (tror jeg, jeg er ikke helt stiv i de verdenshjørner). Det betyder fygning her i storemosen, så vejene stopper til, selv om sneploven kører hele tiden. Det er lidt vildt.

Jeg er bare så glad for mit gode hus, det er solidt og godt, selv om det er gammelt. Ja, det er ikke kun mit, det er også Micks og kreditforeningens, men det er bare mit hus. Mere mit, sådan føles det, end nogen af de andre steder jeg har boet. Oliefyret kører upåklageligt, dårligt for CO2, men dejligt for mig der kan sidde lunt og dovne inden døre. Ikke noget med at skulle hente brænde og koks. Jeg er også glad for strøm, gaskomfur og internetforbindelse, mad i jordkælderen og spisekammeret.

For uden alt dét kunne det være en kold fornøjelse at skulle til købmanden på cykel – ok, der går jo en bus, men det er bare så skønt ikke at skulle. Nu vil jeg lægge mig på min seng med dejlig te og læse i en krimi inden jeg går i gang med eftermiddagens mere seriøse opgaver.

3 Comments Add yours

  1. Losarinas mor siger:

    Det er nu dejligt , når naturen bare tager over – bare en gang imellem 🙂

  2. evp siger:

    Når det er en smule vildt udenfor, er det bare så dejligt at være lunt inden døre. Nogle ting kan bare ikke lade sig gøre, man kan roligt ligge og nyde tilværelsen.
    KH mor

  3. Lavendel siger:

    Ja her raser sne og naturkræfter også. Vil faktisk sige, at da jeg boede på Strynø, blev vejene bedre ryddet!! Jeg prøver at tegne mig på email, så jeg på den måde kan følge lidt med her. Rigtig god Jul på Øen!

Skriv et svar

