En suveræn te

Man kan faktisk se på pakken at det hedder Pai Mu Tan – hvid te. Pil kunne fortælle at det drak hun, da hun var i Kina, for snart mange år siden. Og chaufføren – der var jo en privatchauffør – havde altid et syltetøjsglas med et par teblade stående i bilen. Når der så var vetetid, så åbnede han sin termokande og hældte varmt vand på Pai Mu Tan.

Vi fik det i julegave, for vi åbnede selvfølgelig de relevante pakker i går, og jeg har prøvesmagt det her til morgen. Der skal ellers meget til at slå earl grey, især nok en slave earl grey som ikke hedder Twining´s, men et andet mærke som jeg ikke lige nu kan huske. Jeg har været FORFALDEN til earl grey, jeg bliver bare ikke træt af det.

Men jeg kunne godt forestille mig at Pai Mu Tan nu kommer til at være min favoritte, men jeg ved det selvfølgelig ikke med sikkerhed før der er gået nogen år. Og hvad med forsyningen, det kan jo ikke købes hos den lokale købmand.

Vi får se hvad det ny årti vil bringe af forandring på tefronten.

One Comment Add yours

  1. evp siger:

    Pai Mu Tan, vil prøve at huske navnet. Min dovenskab har fået mig til at benytte posethe, skulle måske undersøge andre muligheder i det nye år.
    KH mor

Skriv et svar

