Årets sidste dag

På årets sidste, men ikke korteste, dag sender jeg et sommerfoto. Ikke fra haven men fra det lavvandede og oftest rolige hav, som omkranser “min” ø. Havet, der betyder at klimaet er mildt og stabilt. Havet, der betyder at luften er friskere end de fleste andre steder. Havet, der beroliger mit sind. Havet som er så skønt at bade i. Havet, der er så let tilgængeligt – op på bakken og jeg kan se det. (Faktisk kan jeg også se det her fra vinduet i mit værelse på 1. sal, hvor jeg i løbet af min ferie har indrettet mig en ny arbejdsplads, så hele min kontorfunktion nu er her og ikke delt mellem værelset og stuen. Når jeg skal kopiere og printe ud, må jeg gå nedenunder. ) Eller op på cyklen og det tager 7 minutter, så ligger jeg i bølgen den blå.

Det er sjældent sjovt at længes. Men hvor det dejligt at glæde sig til noget! Og det er NÆSTEN det samme.

Godt NYTÅR – jeg er sikker på at vi hver især bidrager det bedste vi kan til at verden bliver et mere kærligt og fredeligt sted at leve for mennesker, dyr og planter. Jeg sætter min lid til at der også bliver en jord at bo på for mine efterkommere.

3 Comments Add yours

  1. Lotte siger:

    Tak – og også et rigtig godt nytår til dig, Anne!
    Du og jeg deler vist kærligheden til havet 🙂

  2. evp siger:

    En dejlig hilsen at få her på den sidste dag i året. Jeg siger tak for året, der gik. Spændende, hvad nytåret bringer, i hvert fald kan man glæde sig over at gå mod lysere dage.
    KH mor

  3. Madame siger:

    Godt nytår også til dig, Anne!

    Hvor må det være skønt at bo så tæt på havet, som du gør. Jeg skal cykle cirka 20 minutter for at nå Liseleje, selv om der ikke er langt i luftlinje.

Skriv et svar

