Blå trøje

For et års tid siden startede jeg på et noget ambitiøst projekt, nemlig at strikke en slimline sweater til Mick i mohair af lokal avl. Man køber jo garn for mange penge, når man gør sådan noget. Da vi nåede marts havde jeg problemer med forstykket, der skete andre ting i livet og bum, jeg gik i stå. Men så har jeg alligevel fået det igang igen. Hylet op, strikket nyt, tænkt, tegnet mønster, talt masker og ikke mindst: været omhyggelig. Jeg har sådan en bekvem side, “Det går nok” tænker jeg. Og det gør det også tit. Men lige med slimline herresweatre med ærmekuppel og sjalskrave – der er ikke nogetsomhelst der “går nok”. Det skal strikkes præcist og det blev det. Jeg syede den sammen i lørdags og han har kun haft den a´e når han skulle sove. Den sidder PERFEKT og jeg er bare så glad.

Der mangler en knap.

Men det går nok.

3 Comments Add yours

  1. Losarinas mor siger:

    Hvor er det skønt ! Må vi se ?

  2. Mona siger:

    Ha, ha, det kender jeg godt. Jeg er faktisk også i gang med sådan en sweater til min mand. Du kunne jo prøve at lave en knap af en lille skive fra en gren fra din have. Det er både sjovt og nemt. Hvis du har en guldregn skulle du prøve det, de bliver bare så flotte. Enebær er også godt.

  3. evp siger:

    Med vemod mindes jeg de tider, jeg strikkede trøjer. Det var så skønt at få lavet noget, der kunne bruges. Håber, Mick får stor glæde af sin nye, dejlige trøje.
    KH mor

Skriv et svar

