Kong Vinter

Længe er det siden – om nogensinde – at vinteren har varet så længe som i denne omgang.

Lige så tungt og lavt himlen lå i går, lige så høj og lysende blå er den i dag.

Jeg må ud og tage et billede fra bakken – tænkte jeg. Jeg havde jo tid, det er smukt, apparatet er på plads på sin nye plads, så hvorfor ikke. På med gummistøvler og frakke. Og så kunne jeg ikke komme ud ad havestuedøren! Driverne er blæst sammen tæt op mod huset. Billedet her er først taget på tilbagevejen, for jeg måtte gå ud gennem laden.

Ok, det er kikset at man kan se min skygge, men pyt nu med det.

Ud gennem ladedøren og gennem den første drive.

Gennem driverne i urtehaven.

Gennem driverne ved halmhytten.

Og så lige et kig over mod naboen.

Hvis man ser bort fra at vi strengt taget nok burde have taget havemøblerne ind, så nærmer det sig det perfekte. Så hvidt, så smukt. Og som jeg altid plejer at sige: Burde er sendt på ferie, for det er så anstrengende at have burde her.

3 Comments Add yours

  1. Losarinas mor siger:

    Det er bare så smukt !
    Jeg kunne lige skubbe min dør op og vælte genem sneen til skovlen🙂

  2. Lavendel siger:

    Sikke en vinter, I har. Her er der også sne, men som du tænker jeg, at det har varet længe nok-
    jeg skallige spørge dig, hvordan blev I registreret som WWOOF-værter? Jeg kan ikke se nogen tilmelding på deres danske side….mange hilsner Lone

  3. evp siger:

    Det er så flot med helt ren og megen sne, hurtigt kan det bare blive besværligt. Jeg bliver lidt øm i skulderen af at rydde sneen væk på lidt gangstier.
    Er glad for, vi ikke har bornholmske tilstande, for på Bornholm ligger sneen vist meget, meget højt.
    KH mor

Skriv et svar

