En dag, der bare gled forbi

Ja, der er vel ikke så meget at sige? Ting, som jeg havde sagt ja til og som jeg godt kunne have været foruden. Ting, der trak ud og pludselig var dagen gået. Heldigvis er det de færreste dage, der er sådan.

Men jeg lavede noget dejlig, nem mad.

Sæt ris over.

Svits et løg, skær en porre i stykker og put i gryden. Skræl en rødbede, skær den i ikke for store stykker, svits dem med. Tilsæt karry og salt og peber. I med en skålfuld linser. Væden er en dåse flåede tomater plus noget af den gode fejøske æblemost, det simrer mens risen koger færdig. Hele retten inkl snittet hviskål tager 30 min at lave – og det smager dejligt.

Published by: Anne Moloney, Fejø Retreat

I live together with my husband at the most wonderful place of Fejø Retreat. I am a trained mindfulness meditation teacher and body psychotherapist. On the land we are realizing our permaculture design with the help of many volunteers. A healing garden opened in 2013.

Kategorier Uncategorized2 kommentarer

2 thoughts on “En dag, der bare gled forbi”

  1. Jeg har mange linser, måske skulle jeg prøve din opskrift. Meteorologerne lover endnu et par dage med megen sne, så er det godt at have en smule forråd i huset.
    KH mor

  2. Det lyder rigtig lækkert, Anne – og også dejlig sundt! Jeg har en pose franske grønne linser stående fra Urtekram, så det er bare at gå i gang …

Skriv et svar

