Mad – – – igen

Jeg fik sidste år efter ønske en zen kogebog i fødselsdagsgave. Jeg har læst flittigt i den – men nu, mens jeg lå der i hoste og snue og så pludselig fik det bedre, så lavede jeg da en lille menu inspireret af “3 skåle”. For sådan hedder kogebogen, oversat til dansk og det hele.

Det er lidt for proteinholdigt det her, men pyt nu med det. Der er en risret med gurkemeje, en store hvide bønner ret med soltørret tomat og rødbede og en hummus på rismælk og uden hvidløg.

Det smager bare SÅ GLIMRENDE! Enkelt er det tillige, billligt også og så ser det overn i købet kønt ud. Lige det her er faktisk rester, på selve dagen blev det serveret hver for sig i hver sin skål. Stor, mellem, lille. Spist med gaffel og ske. Det med pinde, det skal vi lige øve os lidt i først.

Men nu skal jeg også snart til storstaden og på japansk restaurant med min mor. Hi hi.

3 Comments Add yours

  1. Losarinas mor siger:

    Elsker mad med farver !

  2. evp siger:

    Det ser ud til at være dejlig mad. Kan man mon få for megen protein?.
    KH mor

  3. Lavendel siger:

    Ser rigtig godt ud, man bliver i godt humør af den mad!

Skriv et svar

