Som en kat

Vi har to katte. For det meste har vi haft kat alle årene. Een kat. Men denne gang har vi to.

Jeg har haft meget glæde af kattene og lært meget af dem. De to vi har nu er meget forskellige, men fælles for dem – og for alle tamkatte så vidt jeg ved – deres uhæmmede livsnydelse. De her to, de elsker at ligge op ad varmeapparatet i disse kolde tider.

Sådan er det også med mig, tænker jeg. Hvis bare der er nogen der fodrer mig, aer mig en smule med jæbne mellemrum og jeg kan fange en mus eller en fugl når jeg selv vil – så skal jeg såmænd bare ligge dér, op ad varmeapparatet.

Livsnydende, halvsovende, helsovende, vegeterende, ventende.

2 Comments Add yours

  1. evp siger:

    Katte forstår vist at indrette sig og forstår at finde de positive kattesider af tilværelsen.
    KH mor

  2. Lavendel siger:

    Ja, disse misser, møgkatte og pelsdyr har i sandhed fundet nøglen til nydelse..

Skriv et svar

