Udsigt til sø

Da jeg var barn kaldte man det for et “fladvand”. Når frosten kom var det godt at glide på og ofte var det helt glat, så man kunne løbe på skøjter. Det var lavt, så der var aldrig nogen fare for at man kunne drukne. Om somrene var fladvandene der ikke.

Aldrig har jeg set så meget fladvand som i år. Og lige her på naboens mark, hvor der i sommers blomstrede raps og nu er sået vinterkorn (jeg kan ikke se om det er byg eller hvede), der ligger fadvandene smukt med buede kurver af bakke fra morænelandskabet.

Udsigten er fra køkkenvinduet, alrummet og halmhuskøkkenet.

2 Comments Add yours

  1. Mona siger:

    Fladvand! Et nyt ord for mig! – Er det smeltet sne der ligger ovenpå jorden der kaldes sådan? – Det er ihvertfald dejligt trygt at lade sine børn lege ved og på sådan noget vand. Vi har en bæk der flyder over sine grænser når alt smeltevandet kommer, og dækker hele engen. Mon det også kaldes fladvand – eller bare oversvømmelse?🙂

  2. evp siger:

    Her hos os tør det lystigt, men fladvand har jeg ikke set, vi bor jo også i byen, hvor vandet vel finder hen til kloakkerne.
    KH mor

Skriv et svar

