Mere om soya

Ja, jeg er jo her gennem det sidste år blevet ret så optaget af planteproteiner. Eet sted, som er rigtig godt at få dem fra er fra soyabønnen – som jeg tidligere ikke har lært mig at anvende. Men nu laver jeg både soyamælk og tofu, cirke en gang om ugen.

Dette bjerg af knust, iblødsat soyabønne skal nu koges i en time med dobbelt så meget vand som der er bønne-volumen.

Der kommer et udmærket tofu produkt ud af det, denne opskrift er bedre end den første jeg forsøgte mig med.

One Comment Add yours

  1. evp siger:

    Soyabønner hørte jeg tit om i min barndom, det var dyrene, der spiste en slags soyabønnekager. Vi børn spiste også lidt af kagerne, der lå på kornloftet i store mængder. Jeg tror ikke, danske landmænd dyrkede soyabønner, de blev importeret.
    KH mor

Skriv et svar

