Vasketøjet vajer i vinden

I går havde jeg for første gang i jeg-ved-ikke-hvor-længe vasketøj ude. Når jeg går derude i den kølige men alligevel tydeligt forårsbrise ser det helt anderledes ud end på fotoet. Himlen er lysende knaldblå og de gule erantis lyser op som perlerne i Aladdins Hule. Vintergækkerne er godt med i klumper i det gulgrønne lysende tæppe. Sneen anes i driver hist og pist og i større flader på marken. Knopperne på alle træer er store, blanke  og bristefærdige

Lyden er tæt af sangfugle, mest lærk og solsort, tror jeg – forleden hørte og så jeg viben og tænkte på den dejlige sang “Nu er dagen fuld af sang – og nu er viben kommen, bekkasinen dagen lang…..” osv osv.

Alt det brune, de gamle blade, stængerne fra tomat og ipomoea og så videre og så videre, der ser jeg ikke på samme måde, det er bare noget der skal samles sammen og bedene gøres klar til nye vækster.

2 Comments Add yours

  1. Losarinas mor siger:

    Jeg elsker vasketøj på en snor !
    Og jeg holder så uendelig meget af forår🙂

  2. evp siger:

    Det er vist begyndt at lugte af forår, selv om det er koldt om natten. Nu må vi vist have lov at glæde os over det dejlige forår.
    KH mor

Skriv et svar

