Sommerstrik

I aftes var der generalforsamling i vores lokale beboerforening, Fejøforeningen. Jeg tog af sted, på een aller anden måde mobiliserede jeg lysten til det – for det er jo vigtigt at bakke op, ikke mindst når man bor i sådan et lille samfund. Og det var en glimrende generalforsamling.

Jeg fik gang i mit strikketøj. Den nye “pullover” som jeg vil strikke til Mick, (en langærmet sag på pinde nr. 3). 210 masker har jeg regnet ud at jeg skulle slå op i følge min strikkeprøve og målene på manden, nu er det så 10 sm i dobbelt rib som det første. Lige nu ved at blive sat på rundpind.

Jeg synes det er dejligt at sidde i en forsamling og lytte og være lidt med, samtidig med at jeg har mit nørkleri i hænderne. Ellers kan tiden falde lang til møder. Men det er bestemt ikke “noget man gør” i de fleste mødesammenhænge, i hvert fald ikke de mødesammenhænge som jeg frekventerer.

One Comment Add yours

  1. evp siger:

    Du er nok arveligt belastet med hensyn til din glæde ved at lave håndarbejde. Både din far og farmor har jo været så utroligt virksomme med deres hænder i mange af døgnets timer.
    KH mor

Skriv et svar

