Påskedage forude

Det har regnet det meste af natten, udenfor er det gråt, man kan næsten glemme solens lys og varme for blot et døgn siden. Men kigger jeg lige ud ser jeg de bristefærdige knopper på mandeltræet. Kigger jeg ned ser jeg er mylder af erantis, vintergækker og krokus i blå, hvid og gul.

Det er det samme, som alle på disse breddegrader glæder sig over i denne tid, nemlig at foråret er her. Det er lige her. Lige nu. NU. Det er det samme hvert eneste år. Og så er det alligevel så fantastisk.

For mit vedkommende har jeg fri i påsken. Det vil sige det har jeg ikke, for jeg har flere større administrative opgaver, som for eksempel at udfylde hektarstøtteansøgning, hvad der for mig tager mange timer. Men bare det at have tiden til det, ikke skulle nå det oven i eller proppe det ind ved siden af alt muligt andet – og også have tid til meget, som ikke er planlagt – i hele 10 dage. det er uudsigeligt skønt. Så i mit indre univers ser jeg frem til at skulle lave ingenting, stort set. Og at lave ingenting er noget af det bedste jeg ved, både i betydningen rent faktisk ingenting at lave og i betydningen at beskæftige mig med det, som lige fader mig ind.

Tid er luksus.

2 Comments Add yours

  1. Mona siger:

    Ja, du har så ret: tid er luksus. Og at lave »ingenting« er også luksus. Håber du får nogle dejlige dage med masser af tid til at lave »ingenting« 🙂

  2. evp siger:

    Håber, du i denne påske får lavet rigtig meget både af ingenting og af alting.
    KH mor

Skriv et svar

