At få en kurv

I går var jeg igen ude i mange timer. Og en del af tiden gik med “lige” at flette en lille kurv færdig som jeg ikke havde kunne lade være med at starte på dagen før. Altså det er afklip, jeg fletter af.

Og den blev faktisk ret sød, som en lille urtepotteskjuler, den er kun ca. 15 cm høj. Men så ville jeg lave en ordentlig kant. Frem med pilefletterliteraturen og så ellers igang med “seks bag to”. Når man er mig skal man holde tungen lige i munden og tælle hele tiden. Men så går det også. Jeg har forsøgt at flette en lille ekstra kant ved siden af, men dén er nu blevet meget hjemmelavet.

Og så kunne jeg jo ikke dy mig. Jeg måtte flette “en rigtig” kurv. Og man kan jo altid bruge en papirkurv i et af vore mange værelser, så det gik jeg i gang med. Desværre regner det i dag. Jeg kan nok ikke holde mig i skindet, men må ud og flette den færdig – jeg står fint i tørvejr i laden.

Og alt det bare fordi jeg lige skulle prøve at flette en rede.

3 Comments Add yours

  1. Losarinas mor siger:

    Jeg er så vild med din kurv !

  2. Mona siger:

    Den er da bare fin! Det er så skønt, når man planlægger at lave noget bestemt, og det så løber af med én, og man ender med at få lavet noget andet. Inspiration, hedder det vist😉

  3. evp siger:

    Hvor er det dog en nuttet lille kurv, den glæder sig nok til at blive pyntet med en lille blomst.
    Kh mor

Skriv et svar

