En flettepåske

Det er ikke alt, der går som man forestiller sig det. Jeg havde faktisk besluttet at jeg ikke ville prioritere at flette af frisk pil dette år til påske. Det gør jeg nogen år, og det med stor glæde. Fordelen ved at flette af den friske pil er at man slipper for at lægge i blød. Jeg synes også at den holder farverne bedre, end når det har været i blød.

Men så var det jo at jeg ved et tilfælde så den rede på Facebook. Og så måtte jeg lige prøve at flette en lillebitte, rigtig kurv. Jeg er jo ellers mest til de store kurve fordi den pil, jeg dyrker, er så grov. Og SÅ måtte jeg simpelthen prøve kræfter med at flette en rigtig kurv.

Jeg synes selv den er blevet flot. Kanten er jeg meget stolt af, det er “fem bag 2” eller noget i dén stil, for mig en ret kompliceret kant at flette. Der er da også fejl i den, men kun en enkelt. Og det er blot drevne flettere, der vil kunne se det.

Jeg kan ofte ikke lade være med at eksperimentere undervejs, skal lige prøve, hvad nu hvis man gør sådan…… så kurvens flet er yderst uautoriseret. Og den er ikke ens på sine to sider. En passende papirkurv til vores dejlige store lyse sal, det gamle kornloft.

2 Comments Add yours

  1. evp siger:

    Flettede beholdere er bare så skønne at kigge på, og så er det da også rart, at de står der og gør gavn på den ene eller anden måde.
    Det er klart, at der må øvelse til, før man kan nå flotte resultater, det er ikke forundt enhver fjumremikkel lige at kunne sætte sig ned og få lavet noget af kvalitet.
    KH mor.

  2. Mona siger:

    Nej, hvor er du dygtig til at flette! – Det må altså være skønt lige at kunne lave så smukke og anvendelige ting som kurve🙂

Skriv et svar

