Bare en søndag

Batteriet på fotografiapparatet er gået i strejke, det overstiger vist min kompetance det dér med at få genopladelige batterier skiftet ud og ladet op igen. Men hvad, en tekst er også ok.

Det var gråvejr i morges, en ganske fin regn der tog af i løbet af dagen. Og da jeg var færdig med at søndagsdovne og gøre diverse indendørs gøremål så var regnen hørt op og det var det skønneste vejr. Jeg gravede, jorden er fuldstændig tilpas lige nu. Satte løg, kepa og rødløg. Såede amandas ært – som jeg jo er frøsamler vært for. Jeg såede 12 frø indendøre og 18 på en række udendørs, dækket af med hønsenet så duerne ikke snupper de dyrebare ærter. De indendørs er sået for en sikkerheds skyld hvis nu der skulle komme een af de brune forbi og snuppe lidt for mange af de lækre ærtespirer. Jeg har sået to slags tomater og en lækker rund gul vintersquash. Og ipomoea. Udendørs har jeg sået spinat og flyttet en lille stikkelsbærbusk. Jeg hat sat gladiolus og plantet en tigerlilje og en georgine. Vinen har jeg beskåret, den havde sat rødder på nogle af sine alt for lange sideskud, så de er blevet plantet, hvis de kommer bliver det et flot espalier.

Mange timer og skønne, skønne timer. Asparges har spiret, men jeg plukkede dem ikke, syns de skal have lov til at blive en anelse større. Men de er bedst når man tager dem små og sprøde, så i morgen og mange dage fremover kan jeg nok mæske mig i asparged.

Der er 1000 andre ting at gøre udendørs, det er bare LIGE NU det skal gøres, det hele. Men sådan bliver det ikke i min have og det er godt nok.

One Comment Add yours

  1. evp siger:

    Det lyder, som har du rigtig haft jord under neglene, håber alt vil spire og gro fint.
    KH mor

Skriv et svar

