Duften af de blå violer

Foråret har så mange dufte og een af de tidliger er violen. Lige nu blomstrer den i fuldt flor mange steder – ikke så meget at jeg ser det som at duften er der når jeg cykler forbi. Og i haven mange steder når jeg går forbi. Jeg sætter mig ind imellem på en plet,  hvor duften er tydelig, klar, intens. Det må være sådan, der var i Paradisets Have.

4 Comments Add yours

  1. evp siger:

    Jeg ser også violerne titte frem, desværre dufter vores ikke ret meget. Kan det være, fordi jeg er blevet en gammel kone og har mistet noget af lugtesansen?
    KH mor

  2. Mona siger:

    Åh, ja, duften er skøn – og det er farven altså også! Èn af de dejligste forårsbebudere!

  3. Lavendel siger:

    Har lavet violsirup og violsnaps…sidstnævnte lader noget tilbage at ønske…

  4. Violsirup og violsnaps…. lyder fortryllende. Jeg har for år tilbage forsøgt mig med at tørre og kandisere violerne. Det var meget sjovt, men jeg gjorde det kun den ene gang.

Skriv et svar

