Alt eksploderer nu

Den fabelagtige naturkraft overrasker og overvælder mig år efter år. Mirabellerne sprang ud forleden, forsythia blomstrer og lige nu uden for mit vinduehar de duftende rosa mandelblomster åbnet sig. Kirsebærtræernes blomsterknopper er bristefærdige – det hele kommer væltende nu, som en stormflod og lige meget hvor hurtigt man løber, så kan man ikke følge med.

Min strategi er derfor at bruge meget tid på at nyde denne overvældende overflod. Gående og siddende og liggende betragter jeg, lytter og dufter. Endnu er der ikke så meget man kan smage på, men alligevel masser af krydderurter, asparges og mange vilde urter. Måske skulle jeg forsøge mig med brændenælder i sushi rullerne i dag?

2 Comments Add yours

  1. Losarinas mor siger:

    Jeg har det sådan pt, at jeg ville ønske vi kunne sætte det hele på halv hastighed- så vi rigtig kunne nå at nyde det🙂

  2. evp siger:

    Jeg er spændt på, om du fik sushiruller med brændenælder.
    KH mor

Skriv et svar

