Grave, grave, grave

På sin vis graver jeg ikke, for når man graver, vender man jorden. Jeg stikker et spadestik ned, løfter jorden op og ryster, jorden er dejlig løs. Græstotter, mælkebøtter og ikke mindst frodige brændenælder lægges oven på jorden som jorddække og fladkompostering. De få (heldigvis få) kvikgræsrødder sorteres ud af systemet, enten til afbrænding på bålpladsen eller ned i skraldespanden – hvilket betyder afbrænding i Nykøbing og omsætning til fjernvarme. Joden i bedene ligger klar. til løg og rødbeder (løgene har jeg sat), til korn som jeg håber vil spire og til bønner. Jeg mangler bede til kartofler og tomat. Natskyggefamilien.

Baldrian har sået sig selv og står i et bed som jeg ikke nåede sidste år. Flotte 2. års planter, jeg graver dem op og flytter dem ud i forhaven i bedet foran hækken.

Såre godt.

One Comment Add yours

  1. Losarinas mor siger:

    Ja- såre godt !
    Kan næsten dufte mulden🙂

Skriv et svar

