Pileflette, pileflette, pileflette

Sannem med en woof´er forberedte jeg det bed, hvor jeg i år har tænkt at der skal være bønner. Jeg havde sådan et flot stangbønnebed op af ladegavlen sidste år og jeg så i ånden bønnerne klatre på nye, smukke stativer.

En god veninde kom på besøg og hun ville gerne være med til at kreere bønnestativerne.

8 gode lange, lige pilestave sættes  i jorden til at “gå den ene vej”. 8 stave mere sættes i til at “gå den anden vej”.

Derpå flettes i store kryds. Man ka holde lidt sammen på det hele ved at sætte piberensere i krydsene.

Ja, det er mig i baggrunden, jeg ligger og luger i et bed med jordbær og en totalt lækker pebermynte. Pt har vi 4 forskellige pebermyntesorter i Permakulturhaven på Fejø. Det er da lidt fedt!

Og så slutter man ellers af med “japansk øje” – det var lige før jeg blev helt skrap til at lave dem, man laver 8 øjer på hvert stativ. Vi lavede 3 stativer i bønnebedet den dejlige solrige lørdag formiddag – og der skal være eet til, har jeg besluttet.

Her er det første stativ færdigt med japanske øjer. På de to andre havde jeg ikke blød, tynd pil til øjerne, så det blev sejlgarnssløjfer.

Da wwoof´er og gæst var taget af sted søndag aftermiddag flettede jeg et stativ til!! Det skal bruges som gave til en 40 års fødselsdag, det er flettet på en papkasse, så det kan flyttes. Og så er det flettet med dobbelte stager, det er blevet edderflot. Men schyyyssch – det er en hemmelighed indtil i morgen, tirsdag.

Er jeg glad? Du kan selv gætte 3 gange!!

One Comment Add yours

  1. Anonym siger:

    Jeg er sikker på, bønnerne vil elske sådan et stativ og vil stå og pynte i haven indtil efteråret.
    KH mor

Skriv et svar

