Medlemsmøde i Fejø Permakultur

I aftes havde vi vores medlemsmøde, hvor vi fastsatte handleplanen for 2010. Vi er 6 familier/husstande, som er medlemmer af foreningen, det er dejligt at der er nogen på øen/lokalt, som jeg kan dele denne lidenskabelig interesse med, altså interessen for at der skal være en jord at leve på for vore efterkommere.

Jeg har skrevet det før, nu skriver jeg det igen. For mig er det et sandt privillegium at være forundt at blive født og leve på denne skønne, blå planet som vi kalder Jorden. Jeg synes bare det er SÅ ærgerligt, hvis det lykkes for os mennesker i dén grad at undergrave naturgrundlaget, at der ikke bliver den mulighed for mine børnebørn; ganske vist har jeg ikke selv nogen børnebørn, men jeg kender mange børn, som kunne være mine børnebørn. Jeg tænker at de og deres børn skal da have muligheden for at leve et godt liv på denne jord.

Det var et rigtig godt medlemsmøde vi havde. Næsten alle havde mulighed for at deltage, vi startede med at spise sammen, alle medbringer en ret til fælles bord. Det har vi gjort mange gange og det er altid hyggeligt. Selve handleplanen lavede vi ud fra en “social teknologi” der hedder Open Space (på godt dansk). Jeg har ikke deltaget i Open Space scenarier selv – og det var der heller inden af de andre i Fejø Permakultur, som har. Men det lykkedes at tilrettelægge mødet, så Open Space scenariet foldede sig ud og vi fik på en enkel, inddragende og god måde lavet vores handleplan.

One Comment Add yours

  1. Anonym siger:

    Held og lykke med en god handleplan for 2010.
    KH mor

Skriv et svar

