Fejø Omstillingshalløj

Der kommer en tid, hvor der ikke er mere olie.

Det er først her det sidste år at det er gået op for mig hvor afhængigt hele vores samfund er af olie.

Lige som jeg ikke havde forstillet mig at det kunne være så nemt at leve uden bil, fjernsyn og køleskab, som vi rent faktisk gør nu – på samme måde har jeg svært ved at forestille mig samfundet uden olie. Hvordan kan det komme til at blive? Hvad vil det være hensigtsmæssigt at gøre som enkeltperson, som lokalsamfund og som storsamfund?

Vi er begyndt at tænke over det her på Fejø, idet vi har dannet en initiativgruppe og på torsdag, Kristi Himmelfarts Dag, ser det første initiativ dagens lys, nemlig en præsentation af hele problemstillingen ved at vi viser filmen “In Transition”.

One Comment Add yours

  1. Anonym siger:

    Sikkert godt at være forberedt, for der kommer jo ganske givet en tid, hvor olien skal erstattes af andre ting.
    KH mor

Skriv et svar

