Fantastisk bageovn

Ude i laden kunne jeg så godt tænke mig at vi fik indrettet et hvad vi kalder “madværksted”. Der skal blandt meget andet være en ovn, som er brændefyret og man skal kunne bage 30 brød ad gangen. Jeg har bare ikke kunnet finde sådan en ovn. Men så…. faktisk var det allerede sidste sommer, i august, da jeg var på permakulturkursus, at Bjarne Wickstrøm kendte til en stor ovn, som de har bygget på Kragebjerg. Jeg har haft mange planer om at skulle komme forbi, det ligger ved Nyrup nord for Sorø, men hver gang det har passet både dem på Kragebjerg og mig er der kommet noget i vejen.

Men i fredags – jeg var til møde i regionen, og det er jo i Sorø – så havde vi et par timer indtil næste stop. Jeg ringede til Kragebjerg, vi kørte derop. Og så ovnen.

Så nu kan jeg lave en tegning.

One Comment Add yours

  1. Anonym siger:

    Spændende med dette brødprojekt, det er godt nok mange brød med 30 stk. ad gangen.
    KH mor

Skriv et svar

