Permabed med tomater

I dag har jeg gået i haven i mange timer. Vejret perfekt. Når man så har en wwoof´er med så når man virkelig noget.

Jeg havde et bed, hvor Mick og jeg såede hvede efter alle kunstens regler i snorlige rækker. Det spirede bare ikke. Jeg besluttede så at plante nogen tomater derud, som overraskende er blevet pænt store og kraftige.

Det pap man ser i hver side er midlertidigt, det ligger der for at de planter, som synes de skal vokse i gangene skal dø. Gangene skal være sort jord. Inde i bedet lægger jeg aviser/blade/papir for at følgefloraen ikke skal vokse op og overskygge kulturplanterne. Aviserne/bladene bliver så dækket med græs, som vi slår med le. Det holder også jorden fugtig og bekvem, vi går ikke i bedene, så det er dejlig løs jord. Det blev så et mønster, som en slange næsten, der slangede og slyngede sig ned gennem bedet. I åbningerne vil jeg i morgen så forskellige ting, lidt morgenfruer, lidt salat, måske nogen solsikker.

One Comment Add yours

  1. Anonym siger:

    Det ser spændende ud med disse permabede, håber I får et godt udbytte af anstrengelserne.
    KH mor

Skriv et svar

