Huset fra bakken, lige nu

Ja, ok, det er ikke lige nu, det er et par dage siden. Rapsmarken har været fantastisk i den måneds tid den har blomstret, en daglig nydelse. Og det er heller ikke mig, der har taget billedet, det er vores wwoof´er Colin fra Canada, han har et hamrende godt camera – og et godt øje at tage billederne med, så vi har fået mange gode fotos til Fejø Retreat. Og til Fejø – jeg er jo engageret i Fejø Møllebutik & Turistinformation.

I går gik jeg igen mange timer i haven, ind imellem regnede det, men det var ok. Slå med le, rive græs sammen og lægge det ud i bedene, dels som jorddække, dels som næring. Selve græsområderne ønsker vi mindre næringsrige, så flere slags planter vil gro der.  Jeg mindes min barndoms grøftekanter og enge med et sandt blomsterflor, man skulle kunne genskabe noget lignende ved systemtisk at fjerne det afklippede græs. Vi får se, vi har jo været i gang i nogle år, efterhånden, og der er da en stigende grad af divesitet i floraen på vores jord, både en mere kultiverede del tæt på huset og den del, der får lov at ligge hen som vedvarende græs på hele marken.

Jeg fik også nærluget i løgbedet og sået rødbeder. Ldt sent, jeg håber det går.

One Comment Add yours

  1. Anonym siger:

    Dejligt igen at se et billede af halmhuset og dets omgivelser. Det er vist en god arkitekt, der har udtænkt huset.
    KH mor

Skriv et svar

