Peberrodsplantning

Jeg byttede nogle frø med peberrod. Der var faktisk 10 planter!

Peberrod er nordens ingefær og Mick og jeg elsker frisk peberrod. Indtil videre har vi kun haft en enkelt plante og den står stadig og samler saft og kraft til blive gravet op.

Men nu er der kommet flere planter til. Jorden er ikke blød i de bede – endnu da – hvor jeg satte peberrødderne. Derfor puttede jeg dem i nogle dunke med dejlig blød havejord. Dels er peberrødderne beskyttet mod de vilde planters rødder, som kan opføre sig noget agressivt, dels er det afgrænset, hvad man får med op, når man graver den op.

Det gule i baggrunden er alle min blomstrende grønkål, som jeg vil samle frø fra. Det er en fantastisk sort, også fra frøsamlerne, og tussegammel. Wintercale. Jeg må kigge i mine noter for at huske det præcis. En dag, lige nu bliver det ikke.

One Comment Add yours

  1. Anonym siger:

    Dejligt Anne-med peberrod-billede. Håber, planterne vil vokse godt og give gode peberrødder.
    KH mor

Skriv et svar

