De duftende sommeraftener

I går kom jeg endelig i vandet. Fotoet her er ikke fra i går og det er taget ude ved Hjortemosestranden. Jeg gik i vandet ved Kagevig. Men det ligner ret meget.  Foto: Colin ONeill.

Det var lavvandet og der var masser af “fedtemøg” – jeg har for nylig lært at dette stads er en algevækst. Så det har vi rigeligt af, hvad man så ellers kan bruge dét til, det er i hvert fald ikke rart at svømme rundt i og sletikke ved lavvande.

Jeg fandt mig dog en plet med næsten-sand og så meget vand at jeg kunne tage et par svømmetag. Det er bare SÅ dejligt. Følelsen af vand, duften af vand, lydene af vand.

Hjemme var det også stille og duftende. Hyld, jasmin, rose, pebermynte kildrer næsefjøjene på en vidunderlig måde. Yderligere  fandt jeg et par modne jordbær, som fuglene ikke havde ædt – det er jo også godt. Så har man fået sig een på alle sanserne.

One Comment Add yours

  1. Anonym siger:

    Sommeren skulle fortsætte, så det bliver godt med disse havbade en stund endnu.
    KH mor

Skriv et svar

