Vejen mod de blå bjerge

Eet af mine emner her på bloggen er meditation. Jeg vil med jævne mellemrum skrive blogposter om mine erfaringer.

Noget af det, som jeg har gjort i dette år, hvor jeg har været på efteruddannelse hos “Livspraksis” – ud over at jeg rent faktisk er kommet i rutine/vane med at meditere hver dag – er at jeg har læst en masse.

Jeg ved godt at det at tilegne sig viden om noget ikke er det samme som at være operatør i feltet. Var det ikke salig Holberg der skrev “Eet er søkort at forstå, et andet skib at føre” – jeg kan vældig godt lide at kunne forstå mine søkort, mens jeg fører mit skib.

Een af de anbefalelsesværdige bøger, som jeg oven i købet har købt (ellers er jeg en flittig låner på Fejø Bibliotek) er: “På sporet af elefanten” skrevet af min lærer Jens Erik Risom Pedersen.

Ind imellem lykkes det i praksis at komme bevidstehdsmæssigt hen til “steder” som ikke har noget med mig og mit ego at gøre. Tro mig, det er eller s dét som langt det meste  handler om, når man begynder mere systematisk at undersøge indholdet af strømmen i sindet.

Jens Erik Risom bruger billedet af huset, haven, landsbyen som ikoner på jeg/mig og det fælleskab der udspiller jeg omkring jeg/mig. At forlade jeg/mig er at gå mod de blå bjerge, at vandre ind i et helt andet landskab. Som man jo så – så småningom – gør sig sine erfaringer med.

One Comment Add yours

  1. Anonym siger:

    Det gør dagen bedre for mig at kunne læse disse dejlige blogs fra min datter. Tak for det.
    KH mor

Skriv et svar

