Og nu: i marken

Jeg sendte i går en masse fotos til Smålandsbloggen om vores posesyningsdag i mandags. Det er jo bare i forgårs, men det virker som om det er SÅ længe siden.

Det blæste og regnede i går. Vildt.

I dag er det mildt, solskin og blæst. Jeg må ud og harve, tænkte jeg. Harven står der, traktoren er spændt for, det første spor er trukket, den er lige til at gå til. Jeg skal bare lige have hjælp til at starte traktoren. Rene kommer, den er lidt særlig dén traktor. Men ak, batteriet er gået, så det er en større historie at komme herhen med en bil, en firhjulstrækker, hvorfra traktoren så kan startes.

Nå, men pyt med det, der er alligevel mere græs, der skal slås, hvis kornslangen skal blive en realitet, hele slangens hovede er ikke slået. Og det nye stykke, der bliver inddraget til selvforsyningsurtehave – og lidt til. Så jeg går til naboen for at låne hans traktor og slåmaskine. Han har kælderen fuld af vand, kom igen om en time. OK, en time efter er alt klart, han skal bare lige hente diesel til traktoren, så vil han komme over med det hele. Jeg spiser frokost, Mick lavede den mest vidunderlige suppe på squash (af alle ting) i går og dagen efter er supper som bekendt altid nærmest bedre. Nu med kikærter og mit første surdejsbrød af hvede.

Naboen kom, vor lokale benzinstation er løbet tør for diesel. Men måske i morgen. Ja, men det er da herligt. Nu går jeg på loftet et par timer og syr noget mere.

One Comment Add yours

  1. Anonym siger:

    Herligt at læse om et jævnt og virksomt liv på jord.
    KH mor

Skriv et svar

