Marken

I går kørte jeg igen på traktoren med slåmaskinen nogle timer.

Når først det kører – der er nemlig ofte mange frustrationer med gammelt materiel – så er jeg bare helt vild med at sidde dér i traktorsædet mens maskinen langsomt arbejder sig op og ned over vort bakkede landskab. Jeg husker tilbage til de år, hvor vi drev landbrug på jorden og hvor jeg kørte i mange timer med forskellige markredskaber; jeg sagde at det gjorde jeg, når andre spillede golf.

Og det er sandt, det er en fornøjelse for mig dén grad.

Jeg mistede en bolt i går – men jeg fandt den igen, ret utroligt. Så nu mangler jeg bare en split og det har vi vist i skuffen. Der er stadig en lille tot græs dér hvor “slangens hoved” skal være, det vil jeg gerne have slået i dag. Plus dér hvor vores selvforsyningskøkkenhave er sat af. Men i det hele taget har jeg store planer om at få slået mere eller mindre hele marken, så vi kan få målt op og markeret hvor det er, de forskellige dele af designet skal placeres.

Nu får vi se, det er ikke alt der går som man tænker og det tager længere tid at gøre tingene i den fysiske verden end det tager at tænke tanken at man vil. Korndlangen er næsten slået helt og harvet første gang, jorden er blød og velduftende, der er et tykt muldlag. Det har helt sikkert været sundt for mulddannelsen at jorden fik lov at hvile så længe.

One Comment Add yours

  1. Anonym siger:

    Det lyder så dejligt, at du har så megen energi, at du kaster dig ud i dette landmandsarbejde.
    KH mor

Skriv et svar

