Hjortetaktræ

I dag skulle jeg sammen med en nyankommen wwoof´er hjælpe naboen som gengæld for at han har været så sød at køre med sin traktor og sin slåmaskine og slået “kornslangen”.

Naboens har jo købt en ejendom ude i Skoven, så vi cyklede derud, wwoof´eren og jeg. Dejligt vejr, høj himmel. Vi skulle så rydde i og omkring et drivhus, der var totalt groet til med hjortetaktræ. Og brændenælder, de største brændenælder jeg har set i mit liv, de var over 1 cm i diameter ved roden.

Wwoof´eren mente at vide at hjortetaktræet kommer fra Nordamerika og har været blandt prærieindianernes hellige træer. Det syntes jeg jo var lidt sjovt, så jeg måtte hjem og google – og ganske rigtigt, jeg fandt en rigtig god artikel her: http://www.naturalmedicinalherbs.net/herbs/r/rhus-typhina=stag%27s-horn-sumach.php.

Man fik godt med sved på panden. Vi satte og ned på stranden og spiste madpakkerne. Da vi så var færdige gik vi ned på stranden igen og gik i vandet. Det er altså bare SKØNT med alt det vand!

One Comment Add yours

  1. Anonym siger:

    Vi plantede engang et hjortetaktræ, det trivedes, problemet var, at det stortrivedes, så vi slet ikke kunne have det i vores lille frimærke-have. Vi måtte fælde det.
    KH mor

Skriv et svar

