Nye frø, nye bede

Frølisten fra Frøsamlerne kom jo her forleden og jeg bestilte lidt forskelligt.

Og så kommer det jo så herligt med posten. I går satte jeg 6 planter “comfrey” hedder det på engelsk, tænk, jeg kan ikke komme på det danske navn lige nu.

Jeg har sået mine egne Winter Cale (en hårdfør grønkål) frø plus nogle wok-spinatfrø, som jeg købte i foråret. Det spirer og jeg lagde uld omkring bedet i går, for når tusmørket kommer og det er fugtigt efter regn, så kommer de brune snegle. Jeg havde sået majroer, alle er ædt – nu ser vi om ulden kan yde den fornødne beskyttelse, det lykkedes fint med ærtebedet.

Jeg har flere frø, som jeg skal så plus ikke mindre end 4 sorter af hvidløg. Jeg håber det bliver i dag – men nu først en tur til tandlægen.

One Comment Add yours

  1. Anonym siger:

    De frø der sås nu, skal altså overvintre som planter, sådan noget turde jeg ikke kaste mig ud i. Jeg sår lidt om foråret, og det er så det.
    KH mor

Skriv et svar

