Alle de frø og alle de planter

I 2010 fik jeg samlet mange frø.
Amandas, min elskede ært, selvfølgelig. Billedet.

Men også frø fra tomater, chili, porre, to slags squash, spansk kørvel, grønkål, baldrian – og flere, Det ligger rundt omkring i gamle konvolutter og kaffefiltre og tændstiksæsker.

Så er der alle de flerårige, der er kommet mange nye til i år, især takket være Orø Urtehave. Over 100 tror jeg der er. Jeg har lånt bøger, så jeg kan skrive om planternes nyttevirkning. En god syssel, mens jeg venter på tøvejr, nu er lyset vendt så manger vi bare varmen.

3 Comments Add yours

  1. Losarinas mor siger:

    Det er en dejlig tid, du går i møde 🙂
    Huser glæde ved at læse og planlægge haven liv.

  2. Madame siger:

    Det lyder spændende, du har at lånt bøger, så du kan skrive om planternes nyttevirkning. Jeg holder så meget af at lægge planer for haven – det gør at denne årstid bliver lidt nemmere at komme igennem.

  3. Anonym siger:

    Når vinteren rinder i grøft og i grav, så kan du komme ud og tilberede jorden til alle dine frø, der længes efter en mildere tid, så de rigtigt kan udfolde sig efter deres bestemmelse.
    KH mor

Skriv et svar

