Nu ER det forår

Sneen dækker det hele igen, der var ellers fyldt med et mylder af erantis og vintergæk. Forsythiaen – ganske vist drevet frem inden døre – vidnede om forårets komme.

Dagene længes, det grå tusmørke lister så stille frem, når jeg sidder på morgenfærgen kl. 7 – og hvis der ikke er alt for meget sne i den kommende uge, så har jeg gjort jernhesten klar, så jeg kan cykle til færgen de dage, hvor jeg ikke har bil.

Den indkøbte champignon mycelium er åbnet, den dybt mystificenrende pakke, brugsvejledningen er læst grundigt igennem og processen er startet. Jeg fik dem med fra planteskolen gratis, fordi de måske har fået frost, måske virker det ikke. Men måske virker det??

Posen med priklejord lå udenfor, frossen. Men Mick har slæbt den ind, så den står i fyrrummet til optøning. Jeg har købt en lille sjov måtte, som ved hjælp af el kan holde fusserne arme på de nysåede planter, så nu så jeg. Så snart jorden er tøet op. Porre. Tomat. I hvert fsld – og måske mere.

Her er et citat fra Thich Naht Hahn:
“Washing the dishes
is like bathing a baby Buddha.
The profane is the sacred.”

 

One Comment Add yours

  1. Anonym siger:

    Spændende, om der kommer gang i de nye bede til vindueskarmen, hvor der skal ventes på et godt og varmt forår ude i det fri.
    KH mor

Skriv et svar

