Det var kattens

Bakken med de spirede tomater stod i vindueskarmen i Micks arbejdsrum. Om dagen blev de flyttet ud i havestuen, om aftenen atter retur til vindueskarmen og stikket blev sat i fra varmemåtten. Frøene spirede og de små spirer voksede og jeg frydede mig.

Så smuttede katten – eller den ene af dem – ind i arbejdsrummet uden at Mick så det. Det var nok i onsdags. Den er nysgerrig som katte er flest og ned på gulvet væltede bakken, katten kradsede rundt i den dejlige jord, der naturligt nok væltede ud fra bakkerne.

Så det var dét spiringsforsøg. Nu vil jeg kigge min frøsamlerliste igennem og bestille frøene gennem dem. Til de tidlige tomater må jeg krybe til korset og købe en plante ude på øen, eller to. Eller hvem ved, måske kan jeg bytte.

One Comment Add yours

  1. Anonym siger:

    Katte er vældig søde, men de er vist vældig glade for potteplanter og altså også bakker med spirende småplanter. Jeg har set hjem, hvor man sætter staniol over potteplanternes jord.
    KH mor

Skriv et svar

