Et strejf af lykkens vinge

Det sker ret ofte for mig, det dér med et strejf af lykke.

Det er mere en følelse end noget der kan beskrives med mange ord. Måske musik eller farver og former også kan beskrive det.

Det som skete i går var:

Jeg var til foredrag i Nakskov, om Hildegard af Bingen – MEGET interessant. Sent hjem, dødtræt. Virkelig træt.

Manden var ikke gået i seng, han var lige på vej, så det var dejligt lige at ses og få et lille godnatklem.

Inde i køkkenet, minsandten, ligger der et lille godnatbrev og “jeg har varmet din te”. DET var skønt, en dejlig varm kop te inden jeg skulle se dyner.

På mit værelse var der tændt for varmen. Hmmmm, havde jeg glemt at slukke i morges? Næ, det var nok nærmere manden, der lige havde draget lidt omsorg. Nice.

Sengen var redt og ordentlig, det havde han OGSÅ sørget for – med mindre vi har fået meget venlige nisser.

Og så, da jeg krøb ned under dynen, som er lidt kold på denne årstid, så lå der en varmedunk i fodenden, så der var skønt og lunt i sengen.

I de få øjeblikke der går inden jeg sover føler jeg mig fuldstændig lykkelig.

3 Comments Add yours

  1. Losarinas mor siger:

    Det var også dejlig omsorg- forstår dit strejf af lykke 🙂

  2. Anonym siger:

    De små opmærksomheder i hverdagen fremkalder nok mange varme følelser, giver megen varme især hjertevarme. En dejlig oplevelse.
    KH mor

  3. Lotte siger:

    Hvor er det dejligt at læse! 🙂 Dejligt med denne omsorg for hinanden og at så en glæde.

Skriv et svar

