Havren er her

Mandag kom et brev fra såsædsleverandøren, at de 8 bestilte sække á 45 kg havre til udsæd ville ankomme tirsdag. I går tirsdag regnede det. Da vi kom ned i havnen i Vester stod der ganske rigtigt en palle med 8 sække havre til os. Nydeligt pakket ind i plast, så sækkene ikke går i opløsning af regn. Det fryder mig bare sådan at det ikke er bejdset og at det ikke er GMO. Men bare havre af en god kvalitet, øko certificeret, kontrolleret, godt.

Vi måtte køre to gange i den blå bil. Nu ligger sækkene på pallen hjemme i laden, klar når vi er klar. Vi skal harve et par gange mere, den første gang var med en såbedsharve, som sletikke var god nok. Nu hjælper naboen med at skaffe en bedre såbedsharve. Hvis alt går vel og vejret tillader det skulle jeg kunne harve 2. gang på fredag. Der skal harves en 3. gang og SÅ skal der sås, jeg tror jeg har fundet vores gamle Nordstedt såmaskine, i hvert fald hvis det ikke er den findes der en tilsvarende på forsøgsplantagen. Den kan vi nok få lov at låne.

Tænk at man kan finde så meget glæde i en smule havre der skal sås.

3 Comments Add yours

  1. Mona siger:

    Uh, det kan jeg sandelig godt forstå. Det er jo en forunderlig rigdom man har i korn og frø. Altså en rigdom af forventninger, drømme, grokraft og nydelse. Håber du har sådan en genial lille håndvalse så du kan lave de dejligste havreflager. Det smager bare så godt nyvalset!

  2. Losarinas mor siger:

    Jeg kan godt forstå din glæde🙂

  3. Anonym siger:

    Jeg synes 8 sække havre er ganske meget, håber du får hjælp af en god maskine til at få puttet frøene i jorden. For mit indre øje ser jeg sædemanden i gang med at spadsere op og ned af sin mark. Selv har jeg prøvet at så græsfrø på den måde, men kan ikke få frøene spredt tilstrækkeligt

Skriv et svar

