65 heste!

Jeg lå i solen bag halmhytten, ja, faktisk lå jeg i skyggen. Men jeg kiggede ud i sollyset, læste, filosoferede og småblundede. Jeg havde godt set den røde farve mellem naboens nu snart blomstrende frugttræer. Og nu kunne jeg høre lyden ude fra vejen. Jeg så traktoren med de 65 hestekræfter komme fræsende, og jo, lyden fortalte at den kørte ind hos os.

Nu er den her. Den skal stå i naboens lade og han kan bare dét der med at smøre og skrue og nitte og svejse, så det bliver meget ham, der kommer til at stå for vedligeholdelsen. Men vi ejer halvdelen!  En traktor købt i fællesskab. En dejlig, velholdt  Massey Ferguson fra formodentlig en gang i 60´erne og hvortil man kan få fat i alle reservedele.

Jeg skal ud og køre med såmaskinen een af dagene og så alt vores havre. Åh, det bliver en fryd at se det spire og gro.

2 Comments Add yours

  1. Kirsten Maria siger:

    Yes tillykke endnu en gang og lyden er så fiiiin velplejet gammel maskine er min tanke når den kører glæder mig til at prøve den Kram

  2. Anonym siger:

    Håber, du kan styre de 65 heste, det lyder voldsomt. Nu kan du med fornøjelse sige “Hyp alle mine heste” uden det går så galt, som da Lille Claus fornøjet sagde “Hyp alle mine heste”, men det var jo Store Claus, der ejede hestene.
    KH mor

Skriv et svar

