Amandas symfoni

Vejret var lunt, forsythiaen blomstrede. Bedet var klargjort.

Hvordan skulle jeg nu designe årets smukke Amandas bed? I år sår jeg 50 stk Amands ærtefrø af egen avl og der bliver, så man må spise af dem – det måtte man jo ikke i 2010, fordi jeg skulle være sikker på at der var frø.

Jeg besluttede at lave en zig zag bed med 6 Amandas i hver zig-zag. 6 af dem = 36 frø, jeg har 50, så kan de resterende 14 blive sået et andet sted til frø avl. Med skilt, så folk ikke lystent spiser af dem – eller får dårlig samvittighed for at de gør noget som de finder ud af at de ikke måtte.

Ved siden af hver ærtestribe er der en stribe af spinat. Det er høstet og spist inden ærterne er store. For enden er sået morgenfruer, som jeg elsker. Plus lidt tallerkensmækker. Det hele er spiret derude, undtagen tallerkensmækkerne. Og de 14 frø til frøavl jeg jeg endnu ikke fået sået.  Nu gruer jeg blot for sneglene, jeg er ikke helt tilfreds med den beskyttelse jeg har fået lavet rundt om bedet.

Ved hver ært står en elefantgræs stængel, som ærten kan klartre op af. Jeg har flettet lidt pil på tvært for at holde på det, så det ligner et helt zig zag nodeark. Ja, man må tage fantasien til hjælp, jeg kunne ikke finde en kameravinkel, der viser det tydeligere end på billedet her.

Det bliver bare så smukt!

2 Comments Add yours

  1. Hanne Oustrup siger:

    Det ser såååå… godt ud. Hanne

  2. Anonym siger:

    Håber, sneglene lader være med at husere i dette dejlige bed.
    KH mor

Skriv et svar

