Havrehøsten i “den store urtehave”

Jeg har ikke lige vidst, hvordan vi skulle få høstet. Men jo, Kim Olsen ville gerne og han havde sat sin mejetærsker i tip top stand, jeg kunne bare ringe. Når det var tørt nok. Når vandindholdet i kornet var lavt nok. Jo tak – det var for 14 dage siden og kornet var knapt modent. OG det har regnet og regnet og regnet og regnet.

Så i dag var jeg i Stubbekøbing, solen skinnede. Det gjorde den også i går. De har lovet mere regn her til aften. Mejetærskerne kørte for fulde gardiner dér ovre på Falster. Hmmm, tænkte jeg, hvis den havre skal høstes, så skal det være i dag. Ringede til Rene, naboen – ikke noget svar. Min tanke var at han, Rene, skulle få fat i Kim Olsen, hvis han altså kunne høste. Nå, men pyt, der var vel heller ingen der ville købe det, og så kunne det bare ligge dér til alle pelsdyrene.

Næppe var jeg kommet hjem og inden for døren før Rene stod udenfor og fægtede med armene. Om ikke vi skulle have høstet. Jo, men hvad med Kim, kan han, klokken er jo mange nu. Rene ringede til ham, ikke noget svar. Så gik Rene hjemad – og hvem kom kørende ude på vejen med mejetærskeren?  Rigtig gættet, det gjorde Kim.

Og vandindholdet? 10 %

TI PROCENT!!!! Det er bare SÅ godt.

One Comment Add yours

  1. Anonym siger:

    Du må føle dig boblende lykkelig over, at kornet blev høstet. Tillykke med det. Det har vel også givet en god nats søvn, kan jeg tænke mig.
    KH mor

Skriv et svar

