Fiberforsøg

Jeg stak i de nye “gummistøvler” – størrelsen er perfekt, arvede dem fra min mor (jo, jo, hun lever i bedste velgående, det er hende der skriver de fleste kommentarer og som er min absolutte kernelæser). Travede ud i sol og blæst og seneftermiddag og vådt græs – ÅHHH!!! det er bare så skønt at komme derud.

På permakulturfestivalen – som jeg var til denne nys forgangne weekend – talte jeg med Fria, som netop har arbejdet med at udvirke tråd af brændenælder. Jeg har tænkt i mange, mange år, at det kunne jeg godt tænke mig at prøve. Så indviklet var det nu heller ikke, når Fria fortalte om det. Brændenælder har vi nok af, så jeg besluttede at forsøge og ruskede et bundt op, der nu ligger til rødning.

Og mindsandten om ikke der var kommet en spaghettisquah i markebedet. Af de kerner fra en spaghettisquash, jeg selv har tørret.  Jeg vil lave kenyapandebrød i aften med tomat-græskardyppelse. Uhm, tænderne løber allerede i vand.

 

2 Comments Add yours

  1. Losarinas mor siger:

    Håber du vil vise hele brændnælde til fiber processen.
    Dét er nemlig spændende!
    Tænker på eventyret:-)

  2. Anonym siger:

    Støvlerne ser ud til at være glade for ejerskiftet, her førte de en lidt sløv tilværelse.
    Jeg er spændt på, om du får lavet et eller andet tekstil af brændenælderne, pas nu på, du ikke brænder fingrene for meget.
    KH mor

Skriv et svar

