Flis forberedelser

På fredage kommer jeg tidligt hjem, allerede med 13 færgen. Uhhh, det er godt! I dag skinnede solen med det klareste og blødeste septemberlys;  mig op på bakken for liiiige at nyde udsigten og se lidt hvordan det hele står derude. (Vi har som bekendt 8,9 ha, så der er noget at se på).

Mindsandten om ikke naboen havde sået efterafgrøde i “kornslangen” og mindsandten om han ikke havde stubharvet det stykke, hvorpå vi skal plante pil til flis til foråret. Og mindsanten om han ikke netop kørte ogs såede kællingetand og kløver med tromlen direkte efter traktoren, som vinterafgrøde og kvælstofsamler på pilestykket. På den konto har vi sparet pløjningen og den køretur, der skal tromle bedet til.

Desværre er batterierne (igen, igen) i kameraet ikke samarbejdsvillige, jeg håber på at kunne bringe et foto en af dagene.

Stille og roligt tager vores design fra 2009 form. Først begyndte plantningen af valnødde- og spisekastanjer på nordskråningen. Så kom stisystem, kornslangen og selvforsyningskøkkenhaven og insektvolden. I år forberedes pilebeplantningen og zone 5 skal indvies til november. Stykket hvor Paddesøen skal være er slået og vandet løber fint sammen af sig selv, så det er tydeligt at se lige præcis hvor søen kommer til at være. Alt det sidste har vi kun kunnet sætte i værk fordi vi har købt traktor sammen med naboen og fordi han rent faktisk kører og udfører en masse af arbejdet. Maskinkraft og nabo samarbejde skal der til i vores tilfælde for ar realisere et design!

One Comment Add yours

  1. Anonym siger:

    Der foregår en masse dejlig aktivitet hos jer, jeg bliver helt overvældet over at høre, hvad man kan nå hos jer. Jeg føler mig stolt, hvis jeg et par timer kan nå at kradse lidt ukrudt ud af havens fliser. Men det pynter, synes jeg, så jeg betragter stolt mit værk.
    KH mor

Skriv et svar

